mardi 24 octobre 2017

ERASMUS + 16-20 Οκτωβρίου 2017

"Οι Τσέχοι δε συνηθίζουν να χαμογελούν και να γελούν εύκολα, ούτε μιλάνε με ενθουσιασμό για την καθημερινή τους ζωή", μας λέει η Άννα, εκπαιδεύτρια του ITC ( International Training Center).
Πόσο διαφορετική νοοτροπία από εμάς τους νότιους, που είμαστε πιο διαχυτικοί, μιλάμε έντονα και γελάμε δυνατά!
Κι όμως, η Πράγα μας υποδέχτηκε χαμογελαστή: ένας ήλιος ζεστός, που έλαμπε τις πρώτες μέρες που βρεθήκαμε εκεί για την επιμόρφωσή μας.
Οχτώ Ηπειρώτες εκπαιδευτικοί, που χάρη στην ΠΕΔΙΕΚ Ηπείρου ( Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου) και τις κυρίες Εύχαρη Γουβέλη και Νίκη Λιάσκου, παρακολουθήσαμε το πρόγραμμα ΚΑ1 Erasmus+ ( ατομική επιμόρφωση εκπαιδευτικών).

Το πρόγραμμα με τίτλο " Approaching Multicultural Issues and Mixed Ability Classes" διήρκεσε πέντε μέρες. Αφορούσε τη διαχείριση των σχολικών τάξεων σε μια σύγχρονη πολυπολιτισμική Ευρώπη, με μαθητές διαφορετικών ικανοτήτων, τη βιωματική και συνεργατική μάθηση καθώς και την εφαρμογή σύγχρονων παιδαγωγικών μεθόδων και θεωριών.
 
Τις δύο πρώτες μέρες επικεντρωθήκαμε στην ανάθεση εργασιών σε ομάδες ανάλογα με τις ικανότητες των μαθητών και τις δυνατότητές τους να μαθαίνουν.
Την τρίτη μέρα όλη η πρακτική εξάσκησή μας πλαισιώθηκε με θεωρίες για νεώτερες παιδαγωγικές μεθόδους.
Την τέταρτη μέρα επισκεφτήκαμε ένα κεντρικό δημόσιο σχολείο της Πράγας που συνεργάζεται με το Πανεπιστήμιο και εφαρμόζονται όλες οι παραπάνω θεωρίες. Έτσι στους μαθητές δίνεται η δυνατότητα ανάλογα με τις επιδόσεις τους να αλλάζουν "επίπεδο". Τα χαρισματικά παιδιά να παρακολουθούν κάποια μαθήματα χωριστά, να υπάρχουν τμήματα για μετανάστες που δε μιλούν καθόλου την τσέχικη γλώσσα ή για παιδιά που έχουν μητρική τους γλώσσα τα αγγλικά και χωρίζονται από τα υπόλοιπα την ώρα των αγγλικών. 
Επέλεξα να παρακολουθήσω ένα μάθημα αγγλικών, στο οποίο δίδασκε μια "native speaker" σε παιδιά δεκάχρονα, μιας και στο σχολείο φοιτούν μαθητές της αντίστοιχης δικής μας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.   
Την επόμενη μέρα την αφιερώσαμε στη συζήτηση για την επίσκεψή μας στο σχολείο και στον απολογισμό των όσων μάθαμε.

Σίγουρα είναι πολλά αυτά που λείπουν στο ελληνικό σχολείο. Επαναπαυόμαστε στη μετωπική, δασκαλοκεντρική διδασκαλία, στους μαθητές "στρατιωτάκια", που αποστηθίζουν χωρίς να προβληματίζονται και να ερευνούν, που θεωρούν σημαντικότερο το φροντιστήριο από το δημόσιο σχολείο. Επιμορφώσεις σαν αυτή μας δείχνουν το δρόμο για να βελτιώσουμε τον τρόπο διδασκαλίας μας, να κάνουμε το μάθημα πιο ενδιαφέρον και διασκεδαστικό και ταυτόχρονα πιο αποδοτικό. Οι επιμορφώσεις στο εξωτερικό μας μαθαίνουν να είμαστε πιο δεκτικοί σε οτιδήποτε καινούριο, να τολμούμε και να καινοτομούμε.



Τα απογεύματα, μετά το σεμινάριο, δεν παραλείψαμε φυσικά να επισκεφτούμε την πόλη και να απολαύσουμε κάποια θεάματα.
Η Πράγα, αρχόντισσα της κεντρικής 
Ευρώπης φανερώνει σε κάθε σημείο της την ιστορία της σε ένα αρχιτεκτονικό μωσαϊκό με εξαιρετικά παραδείγματα Γοτθικής, Ρομανικής, Μπαρόκ, Αναγεννησιακής και Άρτ Νουβό τέχνης που έχουν ενσωματωθεί στα κτίρια όλης της πόλης.   
Σπουδαίοι καλλιτέχνες, συγγραφείς, ζωγράφοι, μουσικοί γεννήθηκαν ή έζησαν εδώ: Κάφκα, Μούχα, Μότσαρτ, Μανόλιο κα,  
Μνημείο για τα θύματα του κομμουνισμού και όλων των ολοκληρωτικών καθεστώτων

Μα το ιδιαίτερο σε αυτή την πόλη του 1,6 εκατομμυρίου κατοίκων είναι η αίσθηση ηρεμίας και γαλήνης που αποπνέει ο ποταμός της ο Μολδάβας. Καθισμένη στο πάρκο Kampa, δίπλα στα ήσυχα νερά του, αγκαλιάζοντας με το βλέμμα τις δυο όχθες του, τα γεφύρια και τα νησάκια του, ένιωσα την ειρήνη που σίγουρα αισθάνθηκε και ο γλύπτης του " Αγάλματος της Αρμονίας".   
Να γιατί o Kaivalya Torpy, επέλεξε να τοποθετήσει εκεί σε ένα από τα λίγα σημεία του κόσμου.
το "Άγαλμα της Αρμονίας", 

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire