samedi 23 février 2019

Εκπαιδευτική εκδρομή στην Ιταλία

Είναι πραγματικά αξιοθαύμαστο, πόσα πολλά μπορεί κανείς να δει και να ζήσει μέσα σε 7 μέρες, όταν συμμετέχει σε μια εκδρομή στο εξωτερικό. Κυρίως όταν αυτή είναι καλά οργανωμένη, ο οδηγός του λεωφορείου ξέρει καλά τη δουλειά του, ο ξεναγός κατατοπιστικός, ευγενικός και πολύ υπομονετικός με τα παιδιά.

Στην εβδομάδα από 17-23 Φεβρουαρίου η τρίτη τάξη του λυκείου Παραμυθιάς πραγματοποίησε την εκπαιδευτική εκδρομή στην Ιταλία. Πρώτος προορισμός η Ρώμη. Οι 45 μαθητές και οι 4 συνοδοί επισκεφτήκαμε την αιώνια πόλη, περπατήσαμε στα υπαίθρια μνημεία της και μεταφερθήκαμε πίσω στο χρόνο: στη ρωμαϊκή εποχή, στους αυτοκράτορες, στις νίκες και στο μεγαλείο τους. Στην εποχή της αναγέννησης,τους καλλιτέχνες, τους ζωφράφους που σηματοδότησαν την παγκόσμια τέχνη.














Δεύτερος σταθμός η Φλωρεντία, από τις πιο γοητευτικές πόλεις της Ιταλίας. Μιχαήλ Άγγελος, Λεονάρντο ντα Βίντσι, Τιτσιάνο, Μποτιτσέλι... Όλη η πόλη ένα μουσείο σε μια επιβλητική ατμόσφαιρα.





















Στις ολιγόωρες στάσεις μας στη Σιένα (μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της Unesco) και το Σαν Τζιμινιάνο (το "Μεσαιωνικό Μανχάταν") περπατήσαμε στα σοκάκια και μεταφερθήκαμε σε μια παραμυθένια μεσαιωνική ατμόσφαιρα.
 Δεν παραλείψαμε να γευτούμε το φημισμένο παγωτό της Gelateria Dondoli.


























Επιστρέφοντας στη Pώμη, για άλλες δυο μέρες συνεχίσαμε τις επισκέψεις μας: Κατακόμβες, Βατικανό, όμορφες πλατείες και συντριβάνια.



Την Παρασκευή το πρωί πήραμε το δρόμο της επιστροφής κάνοντας την τελευταία μας στάση στην Πομπηία, που χτίστηκε από Έλληνες τον 5ο αιώνα π.Χ. και θάφτηκε το 79 μ.Χ κάτω από μέτρα στάχτης και λάβας, όταν εξερράγη ο Βεζούβιος.
Οι μαθητές συνέχισαν να χαίρονται και να διασκεδάζουν στο ταξίδι με το καράβι από το Μπάρι για την Ηγουμενίτσα.
 Αυτό το πρώτο για τους περισσότερους, ταξίδι στο εξωτερικό θεωρώ πως θα μείνει αξέχαστο. Από τη μια γιατί δόθηκε στους μαθητές η ευκαιρία να εμπεδώσουν όλες τις γνώσεις που απέκτησαν στα σχολικά τους χρόνια για το ρωμαϊκό πολιτισμό και την ιστορία της γειτονικής χώρας που τόσο άμεσα σχετίζεται με την ελληνική. Από την άλλη, γιατί κυρίως τους δόθηκε η ευκαιρία να πάρουν μια γεύση από την καθημερινότητα μιας άλλης ευρωπαϊκής χώρας, να ξεφύγουν από τα στενό τους περιβάλλον και να διαπιστώσουν πως κάθε τόπος έχει το δικό του χαρακτήρα, τις δικές του γεύσεις και τα δικά του "αρώματα". 
Α. Παπακώστας, Π. Αργύρη, Π. Ζαχαριάς, Ε. Μάρκου/ Συνοδοί καθηγητές

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire